پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3160
-
الف
+

سوگواره «برآستان اشک» برگزار می‌شود

چهارمین دوره سوگواره «برآستان اشک»، از امروز به مدت سه شب برگزار می‌شود.

چهارمین دوره سوگواره «برآستان اشک»، از امروز به مدت سه شب برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از سوگواره «برآستان اشک»، چهارمین دوره سوگواره «برآستان اشک» با حضور شاعران آیینی به پیشواز ماه محرم رفت.

«برآستان اشک» عنوان مجموعه‌ای از شب‌های شعر در سوگواری سالار شهیدان(ع) است که برای چهارمین سال پیاپی در آستانه ماه محرم، به مدت سه شب، با حضور برجسته‌ترین شاعران آیینی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت (ع) در فرهنگ‌سرای اندیشه تهران برگزار می‌شود.

در این خصوص سجاد نوروزی، رئیس فرهنگ‌سرای اندیشه، اظهار کرد: واقعه عاشورا بخش بزرگ و جدایی‌ناپذیری از فرهنگ دینی-ملی ایران‌زمین است و اشعار عاشورایی نقش بارزی در بسط اجتماعی این فرهنگ داشته است. از این رو، حضور پررنگ شعر در فرهنگ آیینی را نمی‌توان و نباید نادیده گرفت.

نوروزی با بیان اینکه «بر آستان اشک» با هدف پاسداشت مبانی دینی و ملی ادبیات آیینی از چهار سال پیش شروع به کار کرده، افزود: «بر آستان اشک» بیانگر عالی‌ترین و والاترین جلوه‌های ارزشی و آرمانی این مرزوبوم است و یکی از منحصر به فرد‌ترین برنامه‌های آیینی در حوزه شعر است که سالیان گذشته با استقبال چشمگیر شاعران و مردم مواجه شده است.

سجاد نوروزی همچنین با تشریح جزئیات و برنامه‌ برگزاری این مراسم افزود: شب شعر «بر آستان اشک» به دبیری و اجرای محمود حبیبی کسبی در سه شب ابتدایی خود از 28 تا 30 شهریور از ساعت 18  با حضور شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) به پیشواز ماه محرم می‌رود. در این شب‌ها شاعرانی همچون محمدعلی مجاهدی، غلامرضا سازگار، مرتضی امیری اسفندقه، سعید بیابانکی، نادر بختیاری، احمد بابایی، احمد علوی، سید حمیدرضا برقعی، حامد عسکری، قاسم صرافان، قادر طراوت پور، حافظ ایمانی، وحید قاسمی، مجید لشکری، پیمان طالبی، محمد رسولی، مجید لشکری و... به شعرخوانی می‌پردازند.

حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و علاقه مندان برای حضور در  سوگواره آیینی «برآستان اشک» می توانند از سه شنبه 28 تا 30 شهریور  ساعت 18 به آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر